Vil du bidra til at flere pasienter får tilgang til livsforbedrende medisiner som en del av sin pasientbehandling?


Key Account Manager - Neuroscience

Takedas sterke satsning på forskning og utvikling har gitt en rekke gjennombrudd som vil komme pasientene til gode i mange år fremover. Til Takedas Neuroscience-team søker vi derfor nå en Key Account Manager som vil være med og bidra til optimal behandling av pasienter med ADHD og utfordringer knyttet til søvn.

Som Key Account Manager vil du ha ansvar for å bygge og utvikle relasjoner til nøkkelpersoner og behandlere innen neuro-segmentet i Norge. Gjennom markedsrettede aktiviteter vil du være ansvarlig for budsjettoppnåelse knyttet til legemidlene innen terapiområdet. Videre vil du bidra til å utvikle selskapets OMNI-Channel strategi, samt jobbe tett med det kryssfunksjonelle Brand Teamet som er ansvarlig for salg, markedsføring, medisinsk dokumentasjon og tilgang på lokalt og nasjonalt nivå. Drømmer du om en jobb der du raskt vil utgjøre en forskjell? Da kan dette være rollen for deg!

Sentrale arbeidsoppgaver:

  • Bidra til god innsikt innen terapiområdet neuroscience i Norge, spesielt knyttet til områdene søvn og ADHD
  • Planlegge og gjennomføre key account plan som bidrar til å utvikle og øke Takedas posisjon som foretrukket behandling av HCP
  • Planlegge, gjennomføre og evaluere prosjekter i henhold til tidsfrister og budsjetter
  • Overvåke markedet og kommunisere relevant markedsinnsikt, eksterne ressurser, aktiviteter og trender knyttet til alle nivåer av verdikjeden
  • Samarbeide og støtte interne prosesser som bidrar til økt markedstilgang for Takeda sine produkter
  • Bygge verdiskapende relasjoner og være en faglig samarbeidspartner for spesialister og andre aktører
Vi søker deg som brenner for å bidra til å forbedre livene til pasienter. Ideelt har du minimum 3 års erfaring fra Life Science industrien, primært fra terapiområdet neurologi. Har du i tillegg kunnskap om ADHD og erfaring fra å jobbe inn mot psykiatrien, er det er pluss. Som Key Account Manager vil en stor del av arbeidshverdagen din gå ut på å bygge og utvikle relasjoner, så du bør trives med å møte nye mennesker og bygge nettverk. Erfaring fra salg og kundehåndtering innen helseindustrien vil være en fordel for å lykkes i rollen. Du har gjerne erfaring fra Omni Channel kommunikasjon eller med å lede prosjekter i kryssfunksjonelle team. Rollen krever at du kommuniserer godt på norsk og engelsk, og at du er godt kjent med Microsoft Office-programmene.

Som person er du tillitsvekkende, med gode relasjons- og kommunikasjonsferdigheter. Du er initiativrik og selvstendig i din arbeidstilnærming, og beskrives av dine kolleger som en nysgjerrig og delingsorientert person. For å lykkes i rollen bør du trivs med å jobbe etter klare mål, være kreativ og løsningsorientert. Siden du i stor grad vil styre din egen hverdag krever rollen at du er i stand til å jobbe strukturert, strategisk og med en klar drive for å utgjøre en forskjell for pasientene.

Du vil inngå i en profesjonell organisasjon med flat struktur og korte beslutningsveier. Vi kan tilby utfordrende oppgaver i et dynamisk og internasjonalt fagmiljø med mye erfaring, samt gode utviklingsmuligheter. Våre lokaler er sentralt beliggende i Asker sentrum, nær offentlige kommunikasjonsmidler. Takeda har et godt arbeidsmiljø og tilbyr konkurransedyktige betingelser. Videre har vi ulike medarbeidergoder som førsteklasses kantine, trimrom, gode pensjons-/forsikringsordninger, utvidet ordning for velferdspermisjon og firmaleiligheter på Beitostølen og i Hemsedal.

Det må påregnes en del reisevirksomhet i rollen som Key Account Manager. Du kan jobbe fra hjemmekontor eller fra vårt kontor etter eget ønske, og ditt arbeidssted/territorie kan være enten Oslo-området eller Hordaland.

Hvis du har spørsmål om stillingen, ta kontakt med vår rekrutteringspartner Head4More ved Silje A. Mikalsen, tlf. 915 75 443 eller Marie Victoria Ødegaard, tlf. 926 82 293. Vis interesse for stillingen ved å registrere din CV under ”søk” eller via annonsen på www.head4more.com så snart som mulig. Alle henvendelser behandles konfidensielt, om ønskelig også overfor Takeda.

Om arbeidsgiver

Takeda er et forskningsbasert, globalt selskap som utvikler og markedsfører legemidler som bidrar til å gi pasienter over hele verden bedre helse. Selskapet har virksomhet i mer enn 80 land og satser blant annet innen spesialområder som kreft, mage/tarm, sjeldne sykdommer, nevrologi, immunologi og utvikling av vaksiner. I Norge har Takeda ca. 260 medarbeidere og en moderne fabrikk i Asker utenfor Oslo. Takeda er en av Norges største leverandører av legemidler. Vi har et bredt spekter av reseptbelagte medisiner til sykehus, spesialister og allmennpraktiserende leger og leverer ledende innovasjon innen gastroenterologi og onkologi. Vi utvikler medisiner som kan endre livet til pasienter verden over, og som dermed er et viktig bidrag til samfunnet.

Våre ansatte bidrar med innsikt, kunnskap og ekspertise gjennom et bredt spekter av samarbeidsprosjekter med norske myndigheter, helsevesen og akademia. Vi jobber dedikert og engasjert for pasienter over hele landet – hver eneste dag. Nå skal vi styrke teamet ytterligere, og vi søker deg som drives av å utgjøre en forskjell!



Se alle ledige stillinger fra Head4More

Kontaktpersoner

Silje A. Mikalsen

Silje A. Mikalsen

Senior Business Consultant
Bjørn Brudevoll

Bjørn Brudevoll

Managing Director