Erfaring med lønn- og HR-administrasjon og lyst til å jobbe i Tyskland?


Bli del av en HR-HUB i et internasjonalt miljø i Tyskland med engelsk som arbeidsspråk.

Trives du med å jobbe med lønn og HR-administrasjon og kunne tenke deg et år eller to i Tyskland? Da kan dette være en spennende mulighet for deg!

BASF Service Hub i Berlin søker en engasjert HR-medarbeider som kan ta ansvar for norsk lønns- og personaladministrasjon. Du vil inngå i et inkluderende og internasjonalt «Payroll-team», og din rolle blir å være hovedkontakt for BASFs norske gruppeselskaper. Dette er en unik mulighet til å kombinere din kompetanse innen norsk lønn- og personaladministrasjon med en jobbmulighet i et internasjonalt miljø i Tyskland.

Sentrale arbeidsoppgaver:
  • Forberede månedlig lønnskjøring i samarbeid med vår tredjepartsleverandør, aktiviteter i etterkant av lønnskjøring, samt generelle HR-tjenester og rapporteringer
  • Ha ansvar for intern forsikrings- og pensjonsadministrasjon, og holde løpende kontakt med eksterne pensjonsleverandører
  • Bidra til en vellykket overføring av HR-tjenester fra BASF lokalt i Norge til BASF Service Hub i Berlin
  • Sørge for at BASFs HR-tjenester er i tråd med norsk lov og myndighetenes krav, i tillegg til BASFs egne retningslinjer
  • Bidra til å øke kunnskap og kvalitet internt gjennom å dokumentere prosesser og lovbestemmelser i henhold til BASFs høye kvalitetsstandard
  • Holde deg oppdatert på den teknologiske utviklingen innen fagfeltet, og bidra med idéer til teamet
  • Være med å drive digitaliseringsprosessene i teamet
Vi søker deg som har en HR- eller økonomifaglig utdannelse på bachelornivå, og noen års erfaring fra lønnsarbeid. Rollen krever at du har kjennskap til relevante norske lover og regelverk vedr. lønn, skatt, ferie, pensjon, arbeidsmiljø m.m. Du er vant til å jobbe med ulike IT-systemer, MS Office og Excel, og hvis du i tillegg har erfaring med CRM og SAP er det et pluss. Arbeidsspråket er engelsk, og du vil kommunisere med BASF i Norge på norsk. Gode språkferdigheter i både norsk og engelsk er derfor en forutsetning.

Som person er du vennlig og service-innstilt, og du trives med å bidra til teamet med kunnskap og forslag til forbedringer. Dine kolleger beskriver deg som strukturert, analytisk og god til å planlegge. Synes du dette høres spennende ut og kan tenke deg å bli en del av et internasjonalt miljø med trygge rammer? Da vil vi gjerne høre fra deg!

Flytter du til Tyskland, kan BASF tilby en rekke goder. Du kan få betalt bosted i Berlin de fire første ukene, slik at du derfra kan finne ditt nye hjem. Du blir tatt godt imot med en profesjonell tilrettelegging slik at du blir en del av teamet fra dag én. BASFs Service Hub er lokalisert i Berlin, men du kan jobbe fra hjemmekontor eller andre BASF-kontorer i Tyskland om du ønsker det. Videre tilbys fleksibel arbeidstid, 30 dagers betalt ferie og muligheten til å jobbe remote fra hvor som helst i Europa opptil 6 uker i året. Dette er en unik mulighet for deg som er motivert for å utvikle deg i et stort internasjonalt konsern med gode karrieremuligheter.

I BASF fokuserer vi på innovative og bærekraftige løsninger, og på det vi kaller «connected thinking». Bli en del av et fremtidsrettet og globalt team som omfavner mangfold og like muligheter, uavhengig av kjønn, alder, opprinnelse, legning, førlighet eller religion.

Hvis du har spørsmål om stillingen, ta kontakt med vår rekrutteringspartner Head4More ved Silje A. Mikalsen, tlf. 915 754 43 eller Marie Victoria Ødegaard, tlf. 926 82 293. Vis interesse for stillingen ved å registrere din CV under ”søk” eller via annonsen på www.head4more.com så snart som mulig. Alle henvendelser behandles konfidensielt, om ønskelig også overfor BASF.

Om arbeidsgiver

BASF Group er verdens største kjemikonsern som utvikler kjemiske produkter for en bærekraftig fremtid. BASF Group består av 160 datterselskap og har 110 000 ansatte.

BASF Services Europe GmbH er en internasjonal service hub med 2000 ansatte som leverer tjenester til BASF selskaper i 68 land i Europa og EMEA forøvrig. Tjenestesenteret har ekspertise innen områdene økonomi, HR, supply chain, anskaffelser, produktsikkerhet og IT.

Servicesenterets avdeling for HR-tjenester støtter EMEA-regionen med tjenester og rådgivning innen rekruttering, kompetanseutvikling, lønn og personaladministrasjon. Gjennom økt digitalisering og automatiserte løsninger har avdelingen som mål å levere fremtidens HR-tjenester av høyeste kvalitet.



Se alle ledige stillinger fra Head4More

Kontaktpersoner

Silje A. Mikalsen

Silje A. Mikalsen

Senior Business Consultant
Marie Victoria Ødegaard

Marie Victoria Ødegaard

Business Analyst/Researcher